Nauka
Ludzkość wieki temu została popchnięta ku poznaniu prawdy, która ją zewsząd otacza. Przekazywali sobie wiedzę o budowie domów, o uprawie roli, hodowli zwierząt, a to czego nie wiedzieli krążyło jako bajdy i legendy.
Pierwsza nazwana nauka została określona mianem filozofii. W jej zakres wchodziła cała wiedza (ta prawdziwa i zmyślona) na temat otaczającego świata. Kiedy ilość informacji przerosła możliwości poznawcze jednego człowieka wyodrębniono kolejne nauki. Ten proces trwa. Uczeń spytał Sokratesa: „- Mistrzu żenić się czy nie.” „- Cokolwiek zrobisz, zawsze będziesz żałował” – odpowiedział filozof.
Wszystko co wiemy lub robimy jest tematem badań jakiejś nauki. Jeśli coś lubimy wyjątkowo tzn. że lubimy wyjątkowo jakąś naukę. Czy to takie straszne? Nawet uczeń, który nie ma słuchu może lubić muzykę (choćby disco polo). To, że nie umiesz grać w piłkę nie oznacza, że nie możesz być zapalonym kibicem FC Barcelony.
Odpowiedz sobie na pytanie, co lubię? Im więcej lubisz tym lepiej. Weź kartkę i wypisz to. Poczytaj trochę o tym w internecie lub w książkach. Jeśli się zniechęciłeś to wróć do tego za miesiąc. Czytając drugi raz będzie łatwiej. Początki są zawsze najtrudniejsze.
Komu z nas chciałoby się uczyć czytać i pisać gdyby nas do tego nie zmuszono ! Czy jazda na rowerze, rolkach, pływanie albo taniec są okropnie nudne. Dla tych co nie przebrnęli przez pierwszy etap nauki z pewnością tak.
Wolisz uczyć się sam czy z kimś kto też dopiero zaczyna. Nauczyciel ma być przy tobie non stop czy od czasu do czasu ? Co jest potrzebne aby zacząć ? Ile to będzie kosztowało ?
Bardzo ważne jest to co się stanie gdy już przejdziesz pierwszy etap nauki. Czy masz kolegów, którzy podzielą twoją pasję ? Czy w twoim mieście jest klimat dla twojego hobby ? A może zostaniesz z tym sam?
Ludzie, po latach, często żałują swoich wyborów. Patrzą na wielką kolekcję klocków Lego, albo na 100 klaserów niewiele wartych znaczków i o czym myślą? Może lepiej było wybrać inna pasję? A może tli się w nich iskra nadziei, że ktoś będzie kontynuował ich fascynacje.